Artykuły biurowe - wybieramy top 5 wszech czasów
Artykuły biurowe - wybieramy top 5 wszech czasów
Artykuły biurowe to akcesoria, których używamy na co dzień, nie tylko podczas wykonywania obowiązków zawodowych, ale również w domu. Choć na przełomie lat wprowadzono na rynek wiele nowych produktów, które znacznie ułatwiają pracę, pewne artykuły biurowe użytkowane są od lat i najprawdopodobniej nic nie będzie w stanie ich zastąpić. Oto 5 artykułów biurowych wszech czasów, które muszą znajdować się w każdym miejscu pracy.
Artykuły piśmiennicze
Pod hasłem artykuły piśmiennicze należy rozumieć różnego rodzaju:
Choć obecnie większość pism redagowanych jest na komputerze, to artykuły piśmiennicze wciąż użytkowane są na co dzień i pomocne, w odhaczaniu, zakreślaniu czy notowaniu poszczególnych kwestii. Ponadto, wymaga się, aby niektóre dokumenty podpisywane były własnoręcznie, do czego wykorzystywane są wysokiej klasy pióra.
Teczki i segregatory
Segregatory oraz teczki do elementy wyposażenia każdego biura, które pozwalają utrzymać porządek w dokumentacji. W segregatorach najczęściej umieszcza się dokumenty w porządku chronologicznym lub tematycznym. Niektóre z nich przechowywane są w szafkach biurowych, lecz segregator może być również doskonałym sposobem archiwizowania dokumentów. Tymczasem teczki możemy wykorzystać na dwa sposoby. Z jednej strony pomagają one usystematyzować bieżące dokumenty (można w nich przechowywać na przykład takie, które wymagają dalszego procedowania), lecz z drugiej strony mogą one posłużyć prezentowaniu oferty reklamowej, poprzez przekazanie w nich klientowi niezbędnej dokumentacji.
Zszywacze
Dlaczego to właśnie zszywacze znalazły się liście 5 top artykułów biurowych, zamiast na przykład spinek czy klamerek? Odpowiedź jest prosta - tylko za ich pomocą można w stosunkowo trwały sposób spiąć ze sobą poszczególne strony dokumentacji. Niepozorna zszywka jest w stanie utrzymać nawet kilkanaście stron w jednej całości, dzięki czemu mamy pewność, że przekazywana dokumentacja jest kompletna. Zszywacze zszywaczowi nierówny - na rynku dostępne są zarówno mniejsze, jak i większe modele. Te specjalistyczne są w stanie jednocześnie spiąć nawet kilkadziesiąt stron, co pozwala zaoszczędzić sporo czasu i energii. Zszywacz to element wyposażenia biura, który tak jak artykuły piśmiennicze, powinien znaleźć się przy każdym stanowisku pracy.
Notesy
Notesy, bruliony, kalendarze personalne - choć nazwy są podobne, w rzeczywistości służą one do tego samego, a mianowicie do notowania najważniejszych terminów, wydarzeń czy kwestii związanych z pełnieniem obowiązków zawodowych. Notes powinien posiadać każdy pracownik, a już z całą pewnością musi nim dysponować dobry manager bądź właściciel firmy. Choć obecnie mamy możliwość tworzenia notatek na komputerze, to właśnie notes można zabrać ze sobą absolutnie wszędzie - na spotkanie biznesowe czy nawet w podróż służbową. Istnieje możliwość doboru różnych ich formatów (począwszy od notesów kieszonkowych, na A4 skończywszy) w zależności od potrzeb konkretnego pracownika.
Papier ksero
Papier ksero potrzebny jest w biurze zarówno do drukowania, jak i kopiowania czy po prostu, tworzenia graficznych objaśnień. Pomimo, iż obecnie staramy się oszczędzać papier, to i tak co rusz zachodzi potrzeba wydrukowania dokumentacji. Ponadto, w niektórych przypadkach wymagana jest papierowa wersja, na przykład umowy. Dlatego też warto mieć w biurze spory zapas papieru ksero, jednocześnie starając się wykorzystać ten, który został zadrukowany tylko z jednej strony. Może być on przydatny na przykład pracownikom, którzy potrzebują wydrukować coś jedynie na własne potrzeby bądź sporządzić krótką notatkę tematyczną. Dzięki temu można realnie przyczynić się do ochrony środowiska, a jednocześnie zaoszczędzić trochę papieru.
W tej samej kategorii
- Najlepsze zamienniki tuszy do drukarek - przegląd rynku
- Porządek w biurze - jak efektywnie organizować dokumenty w szufladach?
- Zakupy biurowe na nowy rok - w jakie artykuły biurowe warto się zaopatrzyć?
- Tusze OEM i tonery OEM - wszystko, co musisz o nich wiedzieć
- Jak wybrać zamiennik tuszu do swojej drukarki? Przewodnik krok po kroku.